227 226 00

Hvorfor velge Duka?

Synes du at livet er for kort til IT som irriterer?


Vi har i flere år hjulpet mange brukere videre via IT-support, datahjelp og innovative serviceordninger hvor du kan leie en datamaskin uten binding eller etableringsgebyr.


”Datamaskin, PC, bærbar datamaskin” – kjært barn har mange navn, men én ting har de alle tilfelles. Det skal bare fungere, og ikke alle nordmenn er utdannet innenfor data.

Hvorfor velge Duka?

Vi besvarer mange henvendelser hvert år, og hjelper glade kunder videre i deres IT hverdag.


Vi leverer IT-support, hjelp til datamaskin og innovative serviceordninger hvor du kan leie en datamaskin uten binding.



”Datamaskin, PC, laptop, bærbar datamaskin” – kjært barn har mange navn, men én ting har de alle tilfelles. Det skal fungere, og det er de færreste nordmenn som er utdannet IT-supportere.

Cat

Det begynte med en bursdagshilsen


Den 13. oktober 2009 ringte Ellen Martens til sitt barnebarn, Lars Peter Larsen, for å gratulerer med fødselsdagen. Etter at de hadde småpratet litt fortalte Ellen Martens at det faktisk var noe hun angret på.


«Jeg sa at jeg noen ganger angret på at jeg ikke hadde fått lært meg det med datamaskiner. Det var jo en hel verden jeg ikke hadde adgang til,» forteller Ellen Martens.

En lett datamaskin


Der og da oppstod idéen til den første Duka datamaskinen. Utfra en telefonsamtale med en ergerlig farmor og en forgjeves jakt på nettet. Lars Peter Larsen har holdt på med IT på full tid siden han var ungdom og er dessuten litt av en oppfinner, så det var naturlig for han å gå i gang med selv å skape den datamaskinen som farmoren manglet.


Grunntanken var at datamaskinen både skulle være lett å kjøpe, lett å eie, og lett å bruke.


«Noe av det viktigste er at valgmulighetene på skjermen er få, så det er lett å få overblikk. Skjermen skulle være trykkfølsom så den ble intuitiv å bruke. Når det på skjermen står «Trykk her», ja, da skal man kunne trykke der for å komme videre. Dessuten skulle det være en kundeservice, som man alltid kunne ringe til og få tålmodig hjelp til selv de minste ting,» forklarer han.

En overraskelse til farmor


Et halvt år etter samtalen med farmor, banket Lars Peter Larsen på døren hennes. Under armen hadde han en overraskelse – verdens første Duka. Den ble stilt opp på stuebordet og sånn ble farmor den første i rekken av Duka-eiere.


«Det er jo godt at jeg kan følge med i hva som skjer i familien, og få bilder direkte på skjermen. Jeg har også brukt det til å skrive til barnebarnet mitt i Kenya, og jeg har fått tatt opp kontakten med en barndomsvenninne. Vi sender eposter til hverandre nå,» forteller Ellen Martens som også bruker den til å lese nyheter å sjekke værmeldingen.


For Lars Peter Larsen var suksessen klar allerede den 13. oktober 2010 – nøyaktig ett år etter at farmoren sådde idéen til Duka hos barnebarnet sitt. «Den dagen fikk jeg en bursdagshilsen fra farmor – på e-post. Jeg fikk litt frysninger, må jeg innrømme. Det var på en måte beviset for at jeg hadde lykkes.»


Fantastisk kundeservice


Vi i Duka hjelper deg å løse dine utfordringer med din datamaskin.


Våre kundeservicemedarbeidere er alltid klare til å hjelpe deg.

Vi holder det vi lover og vi gir oss ikke før det fungerer


Hos Duka er vår kundeservice en fullt integrert del av vår service. Dette betyr at du har adgang til ubegrenset IT-support over telefon. Hos oss er ingen spørsmål for store eller små. Vår misjon er å gjøre det lett for deg så du kan bruke tiden din på det du har lyst til, uten å bekymre deg over teknologien, hvis den skulle irritere deg.

Tilfredshetsgaranti


Det er ikke alltid like lett når man bestiller produkter over internett. I noen tilfeller oppfyller det ikke de forventninger man har. Vi har derfor 4-ukers-tilfredshetsgaranti. Det betyr at hvis du har bestilt noe som ikke innfridde til de forventninger du hadde, kan du innenfor de første 4 ukene etter kjøpet returnere produktet og få pengene i retur. Du kan med andre ord prøve produktet og levere det tilbake uten ekstra kostnader.

Tilfredshedsgaranti

Er du ikke tilfreds inden for de første 4 uger, kan du returnere produktet og få pengene retur.

Vi hjælper dig videre

Danmarks bedste kundeservice er altid klar til at hjælpe dig videre. Vi tager telefonen inden for få minutter, og finder løsningen på dit IT problem.

Vi hjelper med et smil, så ring til oss på 227 226 00

Ring til oss. Vi sørger for at du unngår IT som plager deg, og vi hjelper deg hvis du har spørsmål til bruken av din datamaskin.

Med en datamaskinløsning fra Duka har du ubegrenset tilgang til IT-support og fjernsupport, som ikke gir seg før det fungerer. Du får en datamaskin som er klar til bruk, og du har alltid en å gå til hvis du skulle være i tvil. Hos oss finnes det ingen dumme spørsmål – bare dumme svar.

Spørgsmål og svarKundeservice