Kundeservice
tlf: 227 226 00


Åpningstider:
Mandag-torsdag 09.00-15.30
Fredag 09.00-15.00
Lørdag-søndag Stengt

Kundeservice
tlf: 227 226 00


Åpningstider:
Mandag-torsdag 09.00-15.30
Fredag 09.00-15.00
Lørdag-søndag Stengt

Vi holder det vi lover
og vi gir oss ikke før det fungerer!


Vi sitter klare til å hjelpe deg – og du er alltid velkommen til å kontakte oss.

Hos duka Kundeservice er DU i fokus. Vi er tydelige og tilpasser oss ditt kunnskapsnivå.

Vi er her for deg og passer på at du alltid kan føle deg trygg og sikker som kunde og med bruken av din duka – og har du noen spørsmål er du alltid hjertelig velkommen til å kontakte oss.

Hos duka finnes det ingen spørsmål som er for dumme eller for tekniske, så uansett hvilke spørsmål du har på hjertet, så løser vi dem sammen med deg.

Du er også meget velkommen til å sende oss en e-post på kundeservice@dukapc.no. Vi bestreber oss på å besvare din henvendelse hurtigst mulig – vanligvis samme arbeidsdag.

dukas kundeservice er i en klasse for seg. Vår kundeservice har hjulpet flere tusen nordmenn inn i den digitale verden gjennom de seneste år. Vi snakker daglig med hundredevis av kunder, og har stor erfaring i å yte akkurat den service du har behov for. Vi kan også – med din tillatelse – fjernbetjene din datamaskin for å kunne hjelpe og veilede deg enda bedre.

 

Returrett på PC og nettbrett 


Vi står inne for våre produkter. Skulle du ikke være fornøyd med din duka-løsning, kan du innen 4 uker
(etter mottak) returnere datamaskinen eller nettbrettet og få pengene tilbake. For iPad gjelder 2 ukers returrett.

Vi ser frem til
et besøk fra deg


Du er alltid velkommen til å se, og prøve, våre produkter og tjenester hos våre forhandlere.
Vi vil også gjerne møte deg på en demodag/visning.

Finn nærmeste forhandler og demodag

Vi ser frem til
et besøk fra deg


Du er alltid velkommen til å se, og prøve, våre produkter og tjenester hos våre forhandlere.
Vi vil også gjerne møte deg på en demodag/visning.

Finn nærmeste forhandler og demodag

Bestill en brosjyre

Ønsker du å vite mer om våre produkter og tjenester, sender vi deg gjerne en brosjyre, helt uforpliktende.

Gå til bestilling

Bestill en brosjyre

Ønsker du å vite mer om våre produkter og tjenester, sender vi deg gjerne en brosjyre, helt uforpliktende.

Gå til bestilling

Reklamasjon og returrett


Ved forbrukerkjøp hvor bestillingen av varer foretas via Internett eller over telefon, har forbrukeren etter loven 14 dagers ubetinget angrerett. DuKan gir deg hele 4 ukers ubetinget angrerett, da vi ønsker at du skal være helt trygg ved kjøp fra oss.

Angreretten løper fra det tidspunkt varen overdras til forbrukeren. Skulle kjøpet angres innenfor 4 uker, betaler DuKan tilbake kjøpesummen.

Dersom du vil benytte deg av angreretten, er det viktig at du skriftlig gir beskjed til vår Kundeservice; enten via e-post, eller ved å fylle ut angrerettskjemaet som fulgte med varene. Husk å oppgi kontonummer for tilbakebetaling av kjøpesummen.

Betingelsen for å anvende angreretten er at varen tilbakeleveres i original emballasje.

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og dersom beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

Ved tilbakelevering, må varen sendes tilbake på samme måte som levert, eller leveres direkte til DuKan, senest 4 uker etter mottak.

Omkostninger for å sende varen i retur betales av kunden.

DuKan tilbakebetaler tilgodehavende innen 30 dager fra den dag DuKan mottar varen og innholdet er kontrollert, ref. forøvrig Angrerettloven §15.

Dersom varen ikke tilbakeleveres i vesentlig samme stand, vil DuKan skjønnsmessig gjøre en verdivurdering av varen ut fra en mulig salgsverdi.


Link til angrerettskjema

 

Om Reklamasjonsretten


Som forbruker har Kunden etter Forbrukerkjøpsloven 2 års reklamasjonsrett grunnet feil eller mangler. Dersom varen ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere 5 år. Dette betyr at du kan kreve varen rettet, byttet, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves, avhengig av den konkrete situasjon. Dette betinger naturligvis at reklamasjonen er berettiget.

En mangel må være vesentlig før heving av kjøpet kan foretas. Mangelen må foreligge når kunden får produktene i sin besittelse.

Skulle varen mot formodning gå i stykker under reklamasjonsperioden, repareres den vederlagsfritt av DuKan eller av en av våre samarbeidspartnere.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfeil, håndteringsfeil, modifikasjoner eller grovt misbruk fra brukerens side, er ikke dekket av reklamasjonsretten. Herunder hører også endring av tilført strømstyrke til enhver relatert komponent.

Det henvises for øvrig til Forbrukerkjøpsloven §27 angående reklamasjon.


Anvendelse av reklamasjonsrett


Reklamasjon på feil og mangler skal meddeles DuKan skriftlig og innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget, senest innen to måneder.

Før eventuell retur av varen, skal dette avtales med DuKan, som kan kontaktes på telefon 227 226 00.

Varer som ikke inngår i reklamasjonsretten og/eller mottas uten forsvarlig emballasje, vil bli om-emballert før varen returneres til Kunden, og der vil bli oppkrevd et beløp tilsvarende DuKans utgifter til denne nødvendige og forsvarlige emballering.

Varer som returneres til DuKan på oppkrav, eller som sendes uten porto, vil bli nektet mottatt av DuKan.

Reklamasjon vedrørende varer som ikke inneholder feil eller mangler

Ved kundens returnering av en vare til DuKan, grunnet feil eller mangler ved varen, hvor den av kunden angitte feil eller mangel likevel ikke foreligger, vil varen bli returnert til kunden inklusive et testgebyr.

DuKan forbeholder seg retten til å oppkreve testgebyret og forsendelsesomkostningene per oppkrav, såfremt der ikke foreligger annen avtale.

Testgebyret er kroner 250,- pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på bakgrunn av forbrukt tid i forbindelse med test og feilsøking som har vært nødvendig for å avgjøre at der ikke foreligger noen feil eller mangel.

De fleste hjemmesider bruker cookies - og det gjør også vår. Cookies gjør ingen skade, de brukes for å fortelle oss hvordan hjemmesiden blir brukt, så vi kan gi deg best mulig opplevelse når du besøker den. Les mer om informasjonskapsler og hvordan vi bruker dem. Du aksepterer våre cookies når du klikker OK.